zondag 29 september 2013

DIY: nagellak vs oorbellen

Hallo op deze zalige zondag!

De laatste dagen was ik veel bezig met juwelen maken en via MeMaree kwam ik uit bij bellen van lak.
Leuk idee dacht ik dus ik ging ook maar eens aan de slag! Het duurde even voor de bellen lukte maar na even proberen was ik er mee weg...

Je neemt: ijzerdraad, kleurtjes nagellak en de benodigdheden om oorbellen te maken ... 
Je maakt een blaadje van ijzerdraad en gaat met je lakborsteltje over het hele blaadje. En dan krijg je een bellenblaaseffect. Je moet zeker genoeg op je borsteltje nemen anders springt het belletje terug open, heel rustig te werk gaan helpt ook. Ik liet mijn blaadjes drogen in een kaars, maar er zijn wel meer mogelijkheden hoor.

Geniet nog van deze zalige zondag!






3 opmerkingen:

Veerle E zei

Deze techniek gebruikten wij vroeger om boompjes mee te maken. Ook leuk om doen.
Liefs, Veerle

Celinda Versluis zei

Lita, mail me even je adres. Je bent de winnaar van de Flow kalender met Les Belles Dames! Een beetje gek dat ik hier een bericht plaats maar ik zie geen contactgegevens op je blog. Ik kijk er vast overheen. :) Hopelijk werkt dit want ik wil je graag blij maken met een cadeautje. Bedankt voor je mooie quote! Ik ga de film zeker ook een kijken. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

Fijne dag!

Celinda
(celindaversluis@hotmail.com)

Lorecreatief zei

Oh wat een mooi effect geeft dat. Lijkt me inderdaad niet simpel :-)
Maar ze zijn erg mooi gelukt!