dinsdag 18 juni 2013

Heerlijkheden: rabarbercake!

Hmmm zo'n weer als vandaag roept om rabarber! En nu moest het toch lukken zeker dat ze in de promotie waren bij den Cools! Joepie!

Rabarbermoes en rabarbercake it is! En omdat rabarbercake me aan mijn kindertijd samen met ons moekie doet denken en aan zomer en leuke tijden enzovoorts wil ik dit receptje met jullie delen! Zo'n vrolijke rabarbercake smaakt trouwens nog beter op het strand aan een zwemvijver terwijl er wat reggae muziek speelt en je met de vriendinnen zit te genieten! Het is maar een tip natuurlijk, doe er mee wat je zelf wilt ... Maar nogmaals, ik zou het u aanraden.



Wat hebt u nodig?

  • 150 g boter
  • 150 bloem 
  • 150 g suiker
  • nen goeien bussel rabarber (schoongemaakt en in stukjes)
  • 3 eikes
  • vanillesuiker
Hoe begint u eraan?

Heel simpel,

-De boter en suiker mengen en als ge een schoon deeg hebt klopt ge 1 voor 1 de eieren erdoor.
-Daarna gaat ge de bloem die natuurlijk door een zeef is gegaan bij het mengsel doen.
-vet een bakvorm in met boter en doe het deeg in de bakvorm.
-meng de rabarberstukjes met suiker en vanillesuiker. (dit doet ge naar smaak, maar rabarber is redelijk zoet dus kan er wel wat bij.)
-Dit legt ge dan op het deeg (zoveel als ge zelf wilt)
-Een uur in de oven op zo'n 160 graden.
-KLAAR!

Rabarber is ook heel goedkoop! De meeste vokies en moekies hebben het waarschijnlijk in den hof dus dan kost het u niks , en bij den Cools kan je vaak twee bussels kopen voor amper nen euro! Lekker cheap dus zo'n cake! 


Aju! 

groetjes Lita







4 opmerkingen:

Marianne haakt en naait zei

Heerlijk! Wij hebben rabarber in onze tuin, dus ik ga het vast eens maken! Ik ga 'm even pinnen.
Liefs

sneksniltje zei

Ook wij hebben nog nooit rabarber gekocht, omdat die het geweldig goed doet in onze tuin. Maar eh, daardoor weet ik ook niet hoeveel stengels er in zo'n gekochte bussel zitten. Kun je me een idee geven hoeveel stevige stengels ik voor je recept nodig heb, of eventueel hoeveel gram gesneden rabarber je erin verwerkt. Het hoeft natuurlijk niet heel precies te zijn, maar bedoel je nu ongeveer 300 gram of 500 gram of een kilo of zo ?
Groetjes,
sneksniltje

lita zei

hé ja ik schat zo'n 500 gram toch wel dat ik gebruikt heb. Maar je voegt echt rabarber toe naar je eigen smaak. Heb je het graag vol liggen dan doe je er lekker veel op!

flo zei

Dat ziet er echt super lekker uit!!!
Die wil ik zeker een keertje uitproberen.
Liefs!