zondag 17 maart 2013

Voor de klunskokken onder ons!

Ik kan zelf best goed koken al zeg ik het zelf. Ben er dan ook veel mee bezig en wil steeds experimenteren! Nu had ik al die tijd wel een klein geheimpje want... (Ik kon namelijk helemaal geen omelet maken!) Frappant als je een simpel gerecht niet in goede banen kan leiden als je wel ingewikkeldere gerechten kan maken. Maar toch echt waar... ik had altijd een aangebakken omelet of dan kon ik het niet laten om er aan te beginnen prutsen en had ik wat ''schroemel''.
Nu kwam een aantal weken terug één van de beste vriendinnen slapen na een nachtje uitgaan en we hadden niet veel in huis. Wat wel in huis was waren eitjes! Duss.. dan maken we maar een omeletje dacht ik. Heb dan stilletjes toegegeven dat ik dat niet kan en dan heeft zij mij het perfecte omeltjesrecept gegeven. Kan gewoonweg niet missen! Dus als jullie stiekem ook problemen hebben met die *** eitjes! Dan heb ik hier de oplossing:

U neemt:

  • De eitjes die u  nodig heeft! ik neem er meestal zo'n 4.
  • peper en zout
  • lekkere kruiden om er bij te doen zijn curry, basilicum ,... da kunt ge doen naar smaak en wat ge er nog van groenten gaat bijflansen.
  • ajuin 
  • kan nog: prei, tomaat, olijf, .... Ge kunt er in gooien wat da ge maar wilt.
Dan laat ge u ajuin glazig worden in wat boter of olie. Ge doet u eikes in een kommeke en klutst die al is goed door elkaar. Ge doet daar u kruiden bij en ge doet het bij in de pan. Zet u vuur laag en leg er bijvoorbeeld nog olijven op. Dan neemt ge zilverpapier en legt ge dat over de pan. U omelet gaat nu perfect lukken. 

Zo simpel, en toch deed ik hiervoor iets verkeerd. Het is me een raadsel!




Dan ben ik nog bezig geweest voor mijn  ''ik verzamel mooie momenten- boek''. Ik heb een soort van broche gemaakt om mijn kaft te versieren. Ik ben de laatste tijd helemaal verknocht aan het maken van die broches, ringen en halskettingen! Waar de hobbybeurs allemaal niet goed voor is!



Geniet nog van jullie zondag! 





3 opmerkingen:

Viltanja zei

mmm jammie, het is nu twaalf uur, etenstijd.

Groetjes Anja

Els04 zei

lekker én mooi!

Annemie Madebymieforyou zei

Oh leuk dat ga ik eens proberen, mijn omelet kan ook soms wat aanbranden, ook jou vleesbrood wil ik ook eens maken.
En die juweeltjes van jou daar ben ik sowieso fan van.