vrijdag 25 januari 2013

knalselder soep!

Omdat ik deze namiddag vrij was en straks ga uiteten kon ik het ventje toch niet zonder eten laten zitten zeker? Dus heb ik besloten om knolselder aka knalseldersoep te maken! Lekker en heel gemakkelijk! Knolselder is ook een heerlijke maar onderschatte wintergroente! Het is goed voor vanalles: cholestrol, bloeddruk, voor de ''goesting''(jaja zelfs dat),...!




Wat je nodig hebt om het te maken zie je hierboven! Zoals jullie misschien al weten werk ik nooit met juiste maten om eten te maken maar kook ik op gevoel. Hier dus ook. Mijn receptje gaat als volgt:

  • Snij een ajuin fijn en gooi deze in een kastrol met rijstolie.
  • Snij ondertussen de knolselder in blokjes. 
  • Als de ajuin glazig is voeg je de knolselderblokjes toe, deze laat je even mee in de olie bakken.
  • Zet de waterkoker op en voeg het kokend water met twee kippenbouillonblokjes toe aan de groenten.
  • Voeg ook wat room toe. (naar smaak)
  • Als de soep kookt neem je de staafmixer en ga je alles pureren.
  • Snij wat champignon in schijfjes en voeg die nog toe aan de soep.
  • Afkruiden met peper en zout.
En heel lekker met een goeie boterham!
Ventje content en ik kan met een gerust hart gaan vieren dat ik goede punten heb voor mijn examens, portfolio en mijn eerste deel van mijn eindwerk! Joehoe!

Liefs Lita!




2 opmerkingen:

Nicole Maaksels en meer zei

Die soep lijkt me heerlijk, vooral met dat koude weer. Hee, gefeliciteerd met de goede punten, goed gedaan!

Mw Ekster zei

nom nom, lekker!
Good job, blijf goede punten halen!