maandag 19 november 2012

olifanten poppetje


Binnenkort is een van mijn beste vriendinnen jarig!
We zijn allebei gek van olifanten en daarom heb ik besloten om een olifanten poppetje voor haar te maken.
Maar ik heb 0% ervaring in het maken van poppetjes...
Dus kwam ik via de blog van quilttaffy uit bij een makkelijke tutorial.
Ik ben natuurlijk zoals altijd weer eigenwijs en hou er dan zelfs als groentje mijn eigen stijl aan over.
Dat liep wel eens mis, maar zie hier het resultaat en hoe ik het gedaan heb.

Gewoon op ruitjespapier een olifanten patroon maken.


De olifantenvorm uit de stof knippen. Dan de oortjes op de goede kant van de olifant naaien. & Dan zou je de twee olifantenlapjes met de goede kant naar binnen op elkaar moeten leggen. Zo kan je ze dan dicht stikken.
Zoals je ziet heb ik de twee goede kanten naar boven gelegd en dat is niet de bedoeling. Al ziet het er zo wel leuk uit!
Hier doe ik een poging om de olifant binnenstebuiten te trekken. Niet zo simpel met die slurf en lange poten!
Ook was het niet zo slim om zo'n dikke stof te gebruiken!
Dit is het resultaat langs de ene kant! Hij heeft nogal een rare kont he?
& natuurlijk de andere kant!

Nu is het tijd voor een kop chocomelk ik ben toch best blij met mijn eerste poppetje!

Ooh trouwens, ik zou jullie hulp ook wel kunnen gebruiken!
Mijn vriendin is pas jarig in februari. Maar ik verzamel kaarten van allerlei mensen voor haar verjaardag.
Dus moesten jullie zin hebben om een superleuke kaart te maken voor haar dan zal ik jullie eeuwig dankbaar zijn!
Je mag het adres sturen naar:

Pontfortsedijk 30
2470 Retie
in Belgiƫ.

& haar naam is Samara Bes.


Aleeee, tot de volgende keer !!

2 opmerkingen:

Marijke zei

Tof poppetje! Ik stuur u wel een kaartje! Verwacht het nog niet direct want eerst heb ik nog wat schoolwerk :).

lita zei

Ooh super!
Nee dat begrijp ik, ik zit in hetzelfde schuitje :)