zondag 28 oktober 2012

Gevulde pompoen, mee zijn en naaien met de hand!

Goedenavond,
Deze dagen toch een beetje creatief kunnen bezig zijn joehoe! Met een grote pot thee natuurlijk.
Als eerste ben ik aan de slag gegaan met mijn klein hartenkussentje en heb ik het een leuk stofje gegeven. Het ziet er wat rommelig uit maar ik heb er wel van genoten, en daar gaat het om he?
Dan wou ik een handtas vilten maar ik was te lui om naar de winkel te fietsen...(Jaja mevrouwtje klaagt en zaagt dat ze geen tijd meer heeft om creatief bezig te zijn maar mevrouwtje is ook een tamzak!) Dus heb ik met mijn restjes vilt nog twee ringen gemaakt.



Na een leuk gesprek met een oude man in de bus was ik helemaal in mijn nopjes.
& Kreeg ik  ineens ook nog een goesting om creatief te zijn in de keuken toen ik over de markt liep.
Wel dit was het resultaat: gevulde pompoen.
Als jullie willen flans ik wel eens een receptje in elkaar maar ik ben nogal een experimentele kok dus twee keer hetzelfde gerecht maken zit er niet in. Ik gooi van alles door elkaar wat me op dat moment lekker lijkt en gelukkig is dat meestal een goed idee.
Dit zit er wel zeker in:
-Pompoen
-Rijstolie en lookolie
-gehakt
-groentebouillon
-rijst
-tomaat
-noten (walnoten, pistache, die lekkere dure witte waarvan de naam me ontglipt )
-selder
-look
-ajuin
-bospaddenstoel
-... en heel wat kruiden van de Afrikaanse winkel :)




Kennen jullie dat ook dat je wegens beperkte interesse in tv-series en al te veel technologie nooit kan meepraten met je vriendinnen? Wel ik zal de komende maanden mee zijn want een vriendin van mij heeft drie seizoenen pretty little liars op mijn computer gezet, compleet met ondertiteling en uitleg. Bewijst nog maar eens dat ze me goed kent want ik zou het zelf nooit kunnen en ook de moed niet hebben om er aan te beginnen.
Ik ben al helemaal verslaafd aan de serie en heb al 4 afleveringen op een dag bekeken. Help hier ligt een verslaving om de hoek ?

Groetjes !


Geen opmerkingen: